Η επιλογή της εκπαίδευσής σας

Αν δεν τύχουμε της επιλογής σας, θα έχουμε την ικανοποίηση ότι επιλέξατε κάποιους με περισσότερα προσόντα. Αλλιώς θα είστε ασυγχώρητοι. Σκοπός μας η δημιουργία ποιότητας μαθητών και όχι η ποσότητα με ελλιπείς γνώσεις.

ΑΓΓΛΙΚΑ – ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
Θεόδωρος Τοχαντζίδης

Αγαπητέ Κύριε, Κυρία

Σίγουρα, ψάχνετε για ποιοτικά υψηλού επιπέδου ξενόγλωσσα τμήματα που παρέχονται από τέλειους γνώστες. Γι’ αυτό, πριν διαλέξετε το πού, από ποιούς, και πώς θα μάθετε, θα σας προτείναμε να συνεχίσετε να διαβάζετε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ. Οι λόγοι είναι απλοί:

Η εκμάθηση ξένης γλώσσας απαιτεί σημαντική επένδυση σε χρόνο, κόπο και χρήμα και γι’ αυτό πρέπει να είναι 100% αποδοτική. Θα ήταν ακατανόητο να μη θέλετε τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση στο συντομότερο χρόνο.

Η σωστή λοιπόν επιλογή δασκάλου δεν γίνεται χωρίς προηγούμενη δική σας πληροφόρηση. Όμως, στην εποχή της ταχύτητας και της συχνά άχρηστης ή παραπλανητικής πληροφόρησης από την οποία βομβαρδιζόμαστε καθημερινά πολύ λίγοι, δυστυχώς, έχουμε την ευθυκρισία ή διαθέτουμε το χρόνο για μια σωστή απόφαση.

Η πρόθεσή μας είναι να σας δώσουμε παρακάτω όλα τα στοιχεία που χρειάζεστε για την ξενόγλωσση παιδεία, έτσι ώστε με γνώση και σιγουριά να κάνετε την επιλογή που η κρίση σας σας υπαγορεύει, αποφεύγοντας τους καιροσκόπους και τους “άσχετους” που στο χώρο της παιδείας αναντίρρητα αφθονούν.

“Φροντιστήριο ή .. ιδιαίτερα”

Η όποια επιλογή έχει υπέρ και κατά.

Τα πλεονεκτήματα των ιδιαίτερων μαθημάτων μπορεί να είναι, αν ο δάσκαλος ξέρει τι κάνει, η γρήγορη μάθηση, μαθήματα “κομμένα και ραμμένα” στα μέτρα και τις ανάγκες του μαθητή, άνεση επιλογής της ώρας, μέρας και διάρκειας του μαθήματος.

Τα μειονεκτήματα των ιδιαίτερων μαθημάτων είναι: ασύγκριτα μεγαλύτερο κόστος ανά ώρα, η μεγάλη πιθανότητα επιλογής κακού ή ανίκανου ή “λίγου” δασκάλου, η εύκολη αναβολή των μαθημάτων από δάσκαλο ή μαθητή για οποιονδήποτε πιθανό ή απίθανο λόγο, η συχνή επιλογή λανθασμένης ύλης και λανθασμένου τρόπου διδασκαλίας από το δάσκαλο, και η διοχέτευση, συνηθέστατη, προς τον μαθητή ή τον κηδεμόνα του, της ψεύτικης εντύπωσης ότι ” όλα πάνε καλά “, από φόβο μήπως “χαθεί” ο μαθητής αν του πεις ωμά την αλήθεια. Το πρόβλημα, δηλαδή, πέρα από το υψηλό κόστος, είναι ποιος και πώς διαλέγει το δάσκαλο, καθώς και η υπευθυνότητα μαθητή και δασκάλου.

Τα μειονεκτήματα του κακού φροντιστηρίου μπορεί να είναι το πολυάριθμο τμήμα, ο άσχετος ή αδιάφορος φροντιστηριάρχης, ο ψεύτης φροντιστηριάρχης, η μεγαλύτερη διάρκεια σπουδών, η ακαμψία στην αλλαγή προγράμματος.

Τελικά το ερώτημα είναι:
Καλό φροντιστήριο ή καλά ιδιαίτερα;

Τα πλεονεκτήματα του καλού φροντιστηρίου είναι ότι εντοπίζεται πιο εύκολα, φαίνεται από τ’αποτελέσματα των επισήμων εξετάσεων κάθε χρόνο, είναι οργανωμένο και ελεγχόμενο από άριστο γνώστη του επαγγέλματος, έχει προσωπικό σωστά επιλεγμένο και συνεχώς ελεγχόμενο και ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΟΛΑ, λέει την αλήθεια σε μαθητή και κηδεμόνα απ’ την πρώτη στιγμή.

Στον ”ΣΤΟΧΟ” προσφέρουμε τόσο φροντιστηριακά, όσο και ιδιαίτερα μαθήματα.

Σίγουρα “κακό” φροντιστήριο

Είναι αυτό που:

Τάζει “λαγούς με πετραχήλια” γιατί ………. όπου ακούς πολλά κεράσια …

Εχει βρώμικους διδακτικούς χώρους, γιατί………. η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά.

Διαφημίζει μόνο τους ξένους καθηγητές του γιατί ………. σπανιώτατα οι ξένοι ξέρουν πώς μαθαίνει ο Έλληνας μαθητής.

Διαφημίζει πολύ τους καθηγητές “πτυxιoύxoυς” ελληνικών πανεπιστημιων, γιατί ………. πάμπολλοι άλλοι καθηγητές μπορεί να είναι πολύ ικανότεροι.

Διαφημίζει πολύ το “ιδιόκτητο” φροντιστήριο, τα έπιπλα και τη νέα τεχνολογία, γιατί ………. ευτυχώς, την ξένη γλώσσα εξακολουθούν να την διδάσκουν οι άνθρωποι, όχι οι τοίχοι και τα μηχανήματα.

Διδάσκει στα μικρά παιδιά “με τραγούδια και παιχνίδια“, γιατί ………. το παιδί πρέπει να γράφει και να μιλάει από την πρώτη στιγμή. Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται.

Βάζει σ’ όλους μεγάλους βαθμούς ή δεν βάζει καθόλου βαθμούς, γιατί ………. έτσι “παραμυθιάζει” γονείς και μαθητές.

Έχει πανάκριβα δίδακτρα, γιατί ………. τότε βασίζεται στη ματαιοδοξία σας.

Έχει πάμφθηνα δίδακτρα, γιατί ………. τότε πάει να κλείσει.



Ο κακός γονέας

Είναι αυτός που:

Δεν κατάλαβε ότι, με ελάχιστες εξαιρέσεις, η παιδεία στη χώρα μας είναι μια τεράστια βιομηχανία παραγωγής αγραμμάτων.

• Δεν κατάλαβε ότι η πνευματική τροφή του παιδιού είναι πιο σημαντική, ίσως, απ’την υλική.

Πιστεύει ότι όλα τα φροντιστήρια είναι ίδια.

Στέλνει το παιδί του στο κοντινότερο φροντιστήριο, επειδή τον “βολεύει

Δεν ψάχνει, ή δεν ξέρει να ψάξει, το καλό φροντιστήριο.

• Νομίζει ότι, επειδή το παιδί του έχει καλούς βαθμούς στο σχολείο του, υποχρεωτικά είναι καλό και στο φροντιστήριο.

“Ακούει” κάποιoυς ανεύθυνους δασκάλους του δημοτικού, ή το ανεύθυνο “κράτος”, δεχόμενος ότι μπορεί Έλληνας να μάθει ξένη γλώσσα στο δημόσιο!

• Ψάχνει το φροντιστήριο που διδάσκει αποκλειστικά με κομπιούτερ!

Ψάχνει για ξένους καθηγητές στις πρώτες τάξεις!

Κυνηγάει με πάθος τα “δώρα” προς τους μαθητές και τις μεγάλες εκπτώσεις.

• Πιστεύει ότι η ξένη γλώσσα μαθαίνεται με τραγούδια και παιχνίδια στις πρώτες τάξεις!!!

• Αντιλαμβάνεται ότι το παιδί του δεν προοδεύει στο φροντιστήριο του, αλλά δεν αλλάζει φροντιστήριο, επειδή “το παιδί δεν θέλει” ή επειδή πηγαίνουν εκεί οι φίλοι του.

• Νομίζει ότι δεν μπορεί να παρακολουθήσει την πρόοδο του παιδιού,
επειδή
ο ίδιος δεν ξέρει ξένη γλώσσα.

• Δεν είναι σε μόνιμη επικοινωνία με το φροντιστήριο.

• Γυροφέρνει όλα τα φροντιστήρια, ψάχνοντας για τα χαμηλότερα δίδακτρα.

• Αντί να επιδιώκει την πειθαρχία και την ειλικρίνεια από το φροντιστήριο, κυνηγάει τον καλό βαθμό και τα “παραμύθια” του φροντιστηριάρχη.

Αν κάποια απ’ τα παραπάνω είναι τα “χαρακτηριστικά” σας, μην περηφανεύεστε. Καλύτερα, συνεχίστε να διαβάζετε παρακάτω.

Για να διαλέξετε φροντιστήριο

Χωρίς να είναι δύσκολη, η σωστή επιλογή ξενόγλωσσου φροντιστηρίου απαιτεί λίγο χρόνο και κοινή λογική. Αν όμως αγαπάτε τον εαυτό σας ή τον άνθρωπό σας σωστά, σκεφθείτε ένα συνδυασμό των παρακάτω μεθόδων:

Ρωτήστε παλιούς μαθητές που τέλειωσαν τις σπουδές τους στο συγκεκριμένο φροντιστήριο.

Ρωτήστε τους καθηγητές ξένων γλωσσών της περιοχής.

Η καλή φήμη, όπως και η κακή, κυκλοφορεί.

Διαλέξτε όχι το ευχάριστο, αλλά το “αυστηρό” ή “δύσκολο” φροντιστήριο.

Δείτε και μιλήστε με τον επικεφαλής του φροντιστηρίου, όχι με τη γραμματέα, ή κάποιον άλλον. Θα καταλάβετε πολλά. Αν βρωμάει, το ψάρι βρωμάει απ’ το κεφάλι.